torsdag 21 mars 2013

Personligt tjafs!

Ibland har man lite lätt idétorka. Man sitter och vill skriva massor av saker, men ingen av tankarna är riktigt mogna i huvudet, och vägrar komma ut i skrift, hur mycket man än försöker. Då är det bra att man kan varva med lite tjafsgrejer, som denna lista som jag snodde lite fräckt från bloggen mina Sanna ord (tack så mycket!).

10 saker jag tycker om:
Att fira mässa/gudstjänst
Ha intressanta konversationer
Spännande människor
Kyrkor
Skriva
Möta spannande människor
Måla/skapa
Lyssna på/ sjunga taizésånger
Godis
Tussilago

9 saker jag tycker mindre om:
Inskränkthet
Våld och aggressiva människor
Snöstorm i mars/april
Flygplatser/tågcentraler och liknande när jag ska åka någonstans
Alkoholhets
Förtryck
Falskhet
Att frysa
Matematik och siffror

8 bloggar jag läser:
Lady Dahmer
Apan satt i granen
Fru flatebös funderingar
Vintagelover
Lina Neiderstam
Ärkebiskop Anders Wejryd
Biskop Ragnar
mina Sanna ord

7 saker jag vill göra i framtiden:
Bli klar med allt utbildningen, bli antagen, och prästvigas
Resa
Skriva en bok (roman)
Få ett jobb
Skaffa en hund
Skaffa partner och barn
Lära mig saker

6 saker jag är rädd för:
Att misslyckas/göra fel
Spindlar
Att gå ner för rangliga trappor
Mögel
Att skada mig
Att människors dåliga beslut ska få katastrofala följder

5 platser jag tycker om att vara på:
Taizé
Kyrkan
Hemma hos min mamma med familj
Hemma i Uppsala
Stiftsgårdar

4 ord som beskriver mig:
Kreativ
Laidback
Intresserad
Engagerad

3 saker jag ser fram emot:
Mer engagemang med gudstjänstgrupper och liknande
Läger/resa till Taizé
Att bli klar med utbildningen (om ca 5 år sådär)

2 bra filmer:
Ciderhusreglerna
Förortsungar

1 bra låt:
Kimya Dawson - Tire Swing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar