söndag 17 mars 2013

När allt bara går bra

Jag har haft en sådan där dag då allt bara flyter på och går bra, på alla sätt! Underbart! Sådana dagar inträffar alltför sällan. Inte på detta sätt i alla fall!
- Vaknade i soffan hos min bästa vän. Var utvilad och pigg.
- Soligt väder, inte särskilt kallt, och en trevlig promenad till tunnelbanan.
- Mysig gudstjänst i en kyrka jag inte varit i tidigare.
- Trevligt kyrkkaffe med intressanta samtal.
- Spontaninbjuden på lunch hos en mycket trevlig dam (läs föregående blogginlägg)
- Fick min favoritplats på Norrtäljebussen, dvs högst upp längst fram. Med fungerande Wifi och dator med batteritid!
- Hann med den mysig liten promenad
- Ica hade erbjudande på passionsfrukt
- Taizémässa i Markuskyrkan i Norrtälje, med en musiker som spelade sångerna länge och stämningsfullt, en tystnad som var lång och lätt att sjunka in i, och vackert överlag.
- Hann med att fika, och kunde ändå ta den tidiga bussen, eftersom jag blev erbjuden skjuts till busstationen.
- Fick min favoritplats på Uppsalabussen. Plus, återigen, fungerande wifi och batteritid kvar!

En perfekt dag med andra ord! Härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar