torsdag 11 april 2013

Om jag skulle skriva en bok..

Jag vet att jag inte är den enda människan i världen med författardrömmar. Jag har älskat att skriva, sedan jag var liten. Och jag har alltid haft grym fantasi, och har fortfarande skulle jag vilja påstå.
Jag minns några av de första böckerna jag skrev, ni vet, när man gick på lågstadiet och sådär? Jag skrev bland annat en historia om en fisk och en krabba. Den boken fick ett blått omslag. Och jag skrev om ett spöke. Den boken hade svart omslag.
I högstadiet skrev jag massor av noveller och dikter.

Nu har jag inte skrivit poetiskt eller skönlitterärt på ett bra tag. Men jag har uppslag till potentiella berättelser, som skulle bli riktigt bra böcker. Om spännande karaktärer med komplicerade och realistiska, äkta personligheter och bakgrunder. Inte sådär platta och stereotypa som i många böcker. Och historien skulle vara så levande och spännande. Både djup och humoristisk, med snabba vändningar och stunder där läsaren verkligen väcks och får riktiga aha-upplevelser.

Jag har till och med givit ett löfte, att den första bok jag ger ut, ska jag dedicera till min svensklärare i högstadiet, Ylva.

Nu behöver jag bara skriva ner den där boken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar