fredag 26 april 2013

En snabb uppdatering

Jag vill bara be lite om ursäkt för bristen på blogginlägg de senaste dagarna. Anledningen är inte att jag har haft brist på idéer. Nej, det finns det gott om. Problemet är att jag har för det första varit hemma hos min mor, där internetuppkopplingen fungerar lite som den vill, och jag dessutom varit distraherad av annat. Min mamma har bland annat, precis som jag, skaffat sig en iPhone. Min mamma är den minst tekniska människa på jorden, så jag och min bror har haft fullt upp med att visa henne allt vi kan.
"Men, nå står det ju e-postadress igen!?"
"Ja, fyll i den då?"
"Vad var det då?"
"Mamma, det är ditt namn, det borde du ha koll på"
Ungefär så har det låtit i ett par dagar hemma hos oss nu.

Under tisdagen och fredagen har jag dessutom haft eftermiddagarna fulla, jag har nämligen varit inbjuden som n av flera gäster till församlingen konfirmander, för att tala med dem om "livet som kristen". Tanken var att de skulle få möta några olika personer som är aktiva i kyrkan och som definierar sig som kristna. Det var förutom jag också en 93-årig störtskön dam vid namn Ulla, min vän och bloggläsare Gert, samt församlingens egna anställda Sofia, som jobbar med barn och musik, och Andreas, församlingspedagog.
Vi fick ungefär en halvtimme var med konfirmanderna. Det gick rätt bra, men det är ju lite svårt att veta vad man ska tala om. Jag berättade väl lite om min bakgrund, hur jag kom in i kyrkans värld, och hur jag tänker mig och lever ett "kristet liv".
Så inte fanns det så mycket tid att ägna åt bloggandet!

Men så igår kom jag tillbaka till Uppsala. Och jag tänkte att nu, nu kan jag få lite ro att skriva ihop ett intressant inlägg! Men vad upptäcker jag? Jo, att vi inte heller här har en fungerande uppkoppling.
Nehep.
Så nu idag, för några minuter sedan, kom den äntligen igång igen. Lagom tills jag ska ge mig av.
Nu ska jag nämligen på läger hela helgen. Så inga inlägg förrän tidigast söndag kväll.
Jag ska nämligen lämna internet och resterande värld och bara fokusera på mig själv och lägret några dagar nu. Jag tar med mobilen, men planerar att ha den avstängd, eller i viloläge. Men kanske kommer det en snabbnotis om hur jag har det, vi får se.

Så tillsvidare, ha det bra, och håll ut!


2 kommentarer:

  1. Hur lever du ett kristet liv? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att jag mest försökte poängtera för dem att jag lever ett vanligt liv som de flesta, men jag går i kyrkan, tror på Gud och så vidare

      Radera