tisdag 23 april 2013

Hipp hipp hurra!

Så fyller man alltså år idag då. 23 år gammal blir jag.
Idag har det inte hänt så mycket, hittills. Men mer ska det bli. Först ska jag nu i eftermiddag iväg och tala med konfirmander om tro och liv (tror jag?) och sedan blir det restaurangbesök med familjen och tårta.
Jag har förresten fått lite födelsedagspresenter redan. Av mamma blir jag bjuden på Jesus Christ Superstar och lite annat smått. Av mormor och morfar fick jag lite pengar, och parfym, men en av de bästa presenterna var från min lillebror. Han jobbar i sportbutik, och gav mig ett nytt och riktigt bra liggunderlag, något som jag verkligen behövde. Han berättade att han på vägen hit hade pratat med en av sina tjejkompisar, och berättat vad han skulle ge mig. Kompisen hade blivit helt upprörd över att han skulle ge en sådan sak till sin syster, för till en tjej ska man ju köpa smink eller smycken.. Jo, för en ny mascara har jag ju användning av när jag är ute och campar i skogen, eller åker på diverse läger på olika platser. Nej, skulle inte tro det. Däremot något att sova på, så att jag slipper ligga direkt på marken eller golvet, det är bra!

Jag tänker tillbaka lite på andra födelsedagar.
Som jag nämnde igår så bröt jag foten för 10 år sedan. Jag hoppade på en hoppstylta, och ramlade. Massor av timmar på akuten blev det..
Förra året var jag i Taizé. Jag fick inte så mycket saker, men det var en extremt bra födelsedag. Mina vänner hade uppmärksammat att jag inte fick så mycket post, så alla skrev i hemlighet ihop massa vykort och brev som de gav mig, och så sjöngs det födelsedagssånger på massor av olika språk. Underbart!

Så.. 23 år. Lite vuxnare, lite smartare, eller?

Jag för ett år sedan, med en pappershatt av en servett, och ballonger från Sverige


1 kommentar: