lördag 20 april 2013

En dag att umgås

Så är det helg igen, underbart skönt tycker vissa, inklusive mig. Idag är jag kvar i Uppsala, och inväntar besök från mamma och fostersyster Carro. Vi ska ta en dag på stan, shoppa lite, och framförallt bar umgås och ha det bra tillsammans. Jag tror att det kan vara bra, kanske särskilt för min mamma och syrra. Mamma, för att hon behöver komma bort från hastandet mellan hem, jobb och stall. Alltid tänka på allt, från hästar och hundar, till ungar, middag, aktiviteter, sambo, hushåll, osv.
Carro, för att hon behöver hitta på något annat hon också, som inte är skola eller stallet, eller datorn. Jag tror det kan vara bra för henne att få lite egentid, med mig och med mamma, som inte involverar övriga familjen, eller vardagsaktiviteter.
Dessutom är det ju vår, och jag anar att såväl mamma som Carro behöver uppdatera sin garderob lite. Carro har säkerligen växt lite sen förra året, och mamma unnar sig sällan något nytt. Och i ärlighetens namn, hur bra jag än tycker att Norrtälje är som stad, så är utbudet av butiker något begränsat. Det är H&M och Kappahl i stort sett, och det blir lite trist i längden. Så jag drar dem hit till Uppsala, där man kan hitta liiiite mer. Jag tror att Carro kommer uppskatta tillexempel New Yorker, eftersom hon gillar lite av hiphopstilen. Och mamma vill med all säkerhet in på Indiska.
Dessutom har jag en vag förhoppning om att vi ska kila in på Ikea en snabbis på vägen tillbaka till Norrtälje, jag behöver nämligen fylla på mitt förråd av doftljus, och skaffa lite plastburkar, efter invasionen av ohyra i vårt gemensamma skafferi.

Så, nu har jag röjt upp lite på rummet, så att det ser ut som om jag är en någorlunda mogen och ordningsam person. De borde vara här om lite mer än en timme, så nu har jag gott om tid att ligga i soffan och spela quizkampen, eller göra något annat mindre vettigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar