fredag 12 april 2013

Föredrag och mobiltrubbel

Idag är jag på g till Norrtälje, där jag ska berätta om Taizé på kyrkans Öppet hus. Jag är fett taggad, och har förberett mig riktigt väl faktiskt. Inte så att jag egentligen har skrivit ner vad jag ska säga, men jag har fixat en powerpoin/bildspel med bilder utifrån vad jag vill tala om, och jag har något slags upplägg, vilket räcker gott. Har inte riktigt koll på hur lång tid det kommer ta visserligen, men jag är ganska bra på att anpassa mig när jag märker att det rinner iväg, så jag är egentligen inte så orolig. Det ska bli kul!

Nu ska jag packa ihop mina prylar och bege mig. Hela helgen är faktiskt fullspäckad med grejer, och det är ju kul! Har dock ett litet irriterade problem som jag måste lösa på något sätt, och det är att min mobil gått sönder. Eller rättare sagt, kopplingen mellan min mobil och dennes laddare verkar gått sönder. De har gjort slut helt enkelt. Så nu hoppas jag innerligt att detta har med själva laddarsladden att göra, och inte med mobilen, för då finns det en chans att jag kan låna laddare tillfälligt av någon annan. Annars är det väll på tiden att jag skaffar ny mobil. Men jag hade ju tänkt vänta med det till ekonomin var lite stabilare och bättre (Vem försöker jag lura, som om det någonsin skulle hända inom en snar framtid?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar