måndag 6 maj 2013

"Melankolin har fått ett ansikte"

..Var precis vad en av mina vänner och med-boende i huset konstaterade, när jag stod vid kylskåpet och lamt sörplade ur en colaburk, och stirrade in i väggen.
Ja, det har inte varit någon toppendag. Vaknade med lättare huvudvärk, och knallade iväg till en föreläsning, lagom seg i skallen. Efter föreläsningen var vi några som stannade kvar och diskuterade oss igenom vad vi tror att morgondagens muntliga tentamen kommer att innefatta. Trots att jag denna gång är något förberedd har jag lite panik och känner att jag kommer få totalt hjärnsläpp.
Kom hem, och efter att ha ätit lite, tänkte jag att jag skulle ta tag i lite praktiska grejer. Dessa innefattade användandet av BankID. Som självklart började krångla. Jag hatar, hatar, hatar teknik när den inte fungerar som den ska, eller som jag vill.
Därav det korta frustrerade avbrottet med colaburken förresten.
Efter några timmar nu har jag äntligen fått koll på en del grejer. Listat mig på ny vårdcentral tillexempel, så att jag kanske kan gå den vägen för att få till en dyskalkyliutredning. Så nu antar jag att jag ska försöka ringa dit imorgon.
Det är så mycket jag borde ta tag i och börja trassla ut, så att jag får lite koll på tillvaron igen, suck.
Såhär ser mitt bord ut just nu. Det återspeglar min tillvaro i övrigt ganska så väl.
Kaos, och i behöv att städning och ur/upprensning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar