tisdag 14 maj 2013

Matlagning - alltså ibland så går det ju!

Jag är kanske ingen mästerkock, och tycker ibland att det kan vara grymt svårt att hitta på något gott att äta. Dessutom är ju kokböcker och liknande supertrist, och det känns som om det blir dyrt med alla specialgrejor man måste ha. Med undantag av fantastiska Studentkokboken - som jag verkligen kan rekommendera.
Dessutom är det trist att laga mat för sig själv och till sig själv, och äta den själv.
Men idag tycker jag ändå att jag har lyckats. Kände för pasta med någonting, inte alltför svårt och gärna lite annorlunda och gott. Det blev super - så nu delar jag med mig av receptet ifall det skulle vara så att det finns någon annan oinspirerad och halvslö person därute som behöver ett tips.

Martinas Pasta med kräftkladd:


Du behöver:
Pasta (valfri sort)
Philadelphiaost eller liknande färskost (ica basic?)
morötter
minitomater eller annan tomat
gräslök (fryst, torkad, färsk, whatever) om du inte köpt färskost med smak
kräftstjärtar (på burk)
möjligen lite svartpeppar

Gör såhär:
- Koka upp pastan
- Hacka morötter
- Dela tomaterna i halvor eller klyftor/mindre bitar
- Hacka gräslöken om det behövs
- Blanda grönsaker, kryddor och kräftstjärtar med färskosten. Blanda med pastan

Klart!
Avnjut med ett glas alkoholfritt vitt vin, eller någon annan valfri dryck!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar