torsdag 27 juni 2013

Bebisdagar

Igår och idag har varit dagar som man kan ge temat bebis. Igår var det djurbebisar det handlade om, närmare bestämt en kull med fyraveckor gamla hundvalpar. Sötare är svårt att hitta, och man får tvinga sig till självbehärskning för att inte kidnappa allihop och ta med hem.
Men vi hade inte valpköp som mål, utan vi var där för att hälsa på en vän. Inga valpar ska införskaffas, inte just nu i alla fall. Men någon gång i framtiden så..
Jag älskar verkligen djur, och är uppväxt med hundar och med mera, så jag vill verkligen ha egen hunds så småningom. Men just nu får jag nöja mig med de djur som finns i föräldrahemmet.


Asså, liiiite söta va?
Dagens bebistema kom från ett helt annat håll. Telefonen ringde här hemma hos min mamma, och hon svarade. Det var en gammal vän till familjen, Chribbe. Han bodde granne med oss när vi bodde i Åkersberga. Då var han runt fjorton år och brukade vara lite barnvakt åt mig och min lillebror. Idag är han närmare trettio. 
Jag hörde samtalet lite halvt, från mammas sida.
"Måste du berätta något, jaha, vad är det då?" Hon lät lite nervös, och med rätta, han har nämligen haft en förmåga att ställa till det för sig och hamna i kniviga situationer.
Sedan hörde jag bara ett litet glatt skrik.
"Ska du bli pappa!?"
Japp, så var det. Lille Chribbe ska växa upp och bli förälder, haha! Vad ska man säga? Har en känsla av att han kommer bli värsta hönspappan... 
Så, i januari är det beräknat. Hoppas allt går bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar